תל מכמורת

• נוצר בשנת: בתקופת האדם הקדמון
  • תמיד פתוח
  • הכניסה בחינם
  • עונות ביקור: אין עונות ביקור, אבל אנו ממליצות לבקר באתר בעונות סתיו ואביב (העונות שבהם התל הכי פורח)
  • אין נגישות לנכים!!!

• הגעה לאתר: יוצאים מבית הספר ״קדם״ לכיוון בורגתא. פונים ימינה בפניה הראשונה לכיוון חניאל, בכיכר הראשונה פונים ימינה ובצומת T פונים שמאלה. ממשיכים ישר עד הסוף ופונים שוב שמאלה. בצומת רופין פונים ימינה ובפניה לחופית פונים שמאלה. ממשיכים ישר עד שפוגשים באין כניסה בסוך כפר ויתקין ופונים ימינה לבית חרות. בצומת הראשונה פונים שמאלה ובצומת T שאחריה פונים ימינה. ממשיכים ישר עד שעולים על גשר לכיוון מערב. ממשיכים לנסוע על הגשר ובצומת T פונים ימינה עד שרואים מצד שמאל את החניון שלפני בית הספר הימי מבואות ים. מחנים את הרכב בחניון והולכים ברגל בשביל כורכר שמסתתר מימין למבנה ישן, ממשיכים ללכת בשביל עד שמגיעים לחוף. בחוף פונים ימינה ומתחילים לטפס על התל עד שמגיעים לפסגה המגודרת בגדר. מהפסגה ניתן לראות סירות.

תיאור האתר

• באתר אפשר לראות סירות וים.
  • אנחנו הכי אוהבות לעשות באתר זה למצוא ממצאים (שרידים של כדים או דברים כאלה) ולרוץ לאורך החוף והתל.
  • אחד הדברים הכי מעניינים בתל הוא שהוא התחיל מתקופת האדם הקדמון, וכך גם תל מכמורת, ובתלבתל מכמורת אפשר למצוא ממצאים מהתקופות, אנחנו כמעט מצאנו כד שלם!

אנחנו ממליצות לכם לבקר באתר כי הוא מרתק, יפה, מלא בממצאים ארכיאולוגים, כיפי ונחמד מאוד.

תלשמות שונים לתל מכמורת

לתל מכמורת יש 2 שמות:

1. תל מכמורת - מכיוון שהתל נמצא בישוב מכמורת.

2. תל אל בטיח - מכיוון שפעם תל מכמורת (אל בטיח) היה נמל האבטיחים.