פירמידת המזון היא תצוגה גרפית המבטאת את כמות המזון היחסית אשר מומלץ לאכול מכל קבוצות המזון. קבוצות המזון הן: דגנים ומוצרי מאפה ירקות ופירות מזונות עשירים בחלבון מזונות עשירים בשומן ממתקים, חטיפים, שתיה מתוקה בפירמידת המזון ככל שהקומה נמוכה יותר, כך המאכלים שמוצגים בה בריאים יותר וטובים יותר לגוף וכדאי להרבות בהם (כמובן שהכל במידה), בקומות היותר גבוהות יש מאכלים שפחות בריאים ופחות טובים לגוף שלנו ועדיף לצרוך אותם כמה שפחות. בקומה הראשונה בפירמידה יש מאכלים שיש בהם דגנים (בריאים וטובים לגוף, כדאי להרבות). בקומה השנייה יש ירקות ופירות (בריאים וטובים לגוף, כדאי להרבות). בקומה השלישית יש מזונות עשירים בחלבונים (בריאים וטובים לגוף, כדאי להרבות). בקומה הרביעית יש מזונות עשירים בשומנים (קצת פחות טובים ובריאים לגוף, לא לאכול הרבה ולא קצת). ובקומה החמישית יש ממתקים וחטיפים ושתייה מתוקה (לא בריאים לגוף, להמעיט).